بخارپز فرصتی برای یک زندگی تازه ,

ظروف پخت وپز,لوازم آشپزخانه,دکوراتیو,لوازم خانگی برقی,ظروف پذیرایی,محصولات آرایشی وبهداشتی,لوازم خانگی,فروش لوازم خانگی,

نوشیدنی ساز,زودپزبرقی,ماشین ظرفشویی,لباسشویی,اجاق گاز,یخچال وفریزر,سایدبای ساید,جاروبرقی,سرخ کن,پلوپز,آبسردکن,آب میوه گیری,ساندویچ ساز,فروش لوازم خانگی,لوازم خانگی برقی,

۱۳۹۵/۱۰/۲ پنج شنبه
(0)
(0)
بخارپز فرصتی برای یک زندگی تازه
 بخارپز فرصتی برای یک زندگی تازه
نفس عمیقی می کشید و نگاهی به بالای پله ها می اندازید و در ذهنتان می شمارید که چند پله دیگر باقی مانده تا به درب ورودی آپارتمانتان برسید و با خیالی راحت تن و به خصوص پاهای خسته تان را روی مبلهای راحتی با آسایش رها کنید اما به محض نشستن به یاد می آورید که امان  از اضافه وزن و پله های نفس گیر و راههای طولانی که باید در طول روز بپیمایید و درست در همان زمان فکر اینکه برای شام چه باید تهیه کنید نیز فکرتان را مشغول می کند، اگر کمی هوشیار باشید یقینا به این فکر هم می افتید که غذاهای سرخ شده و پرکالری که در هر وعده غذایی مصرف می شوند یکی از عمده ترین دلایل عذاب آور شدن مسیر پیاده روی خانه و پر اکراه راه پله هاست، اگر می خواهید مثل گذشته مانند یک پرنده به جای راه رفتن پرواز کنید به فکر تهیه یک بخارپز باشید و از روش طبخی استفاده کنید که ضمن حفظ خاصیت مواد غذایی از افزودن چربی ها و نفس زدن های پی در پی جلوگیری می کند و می تواند شما را در داشتن اندامی مناسب و دلخواه و بدنی سالم یاری نماید.
بخارپز کردن، یکی از روش های مفید پخت غذا است که البته بیشتر در مورد سبزیجات به کار برده می شود؛ البته سبزیجاتی که کنار غذا مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است به شیوه بخار پز طبخ شوند تا ویتامین هایشان حفظ شود. در روش های دیگر پخت، ویتامین ها کاملاً یا تا حدی از بین می روند ولی در روش بخار پز بیشتر مواد مغذی از جمله ویتامین های حساس به حرارت باقی می مانند. به همین علت بخارپز کردن را بیشتر برای سبزیجات استفاده می کنیم تا هم نرم تر شود و هم هضمشان راحت تر باشد و هم ارزش تغذیه ای خود را حفظ کنند. البته اگر از لحاظ زمانی امکان تهیه باقی مواد غذایی به روش بخارپز وجود داشته باشد، این مواد هم مزه ی بهتری خواهند داشت و هم مواد مغذی بیشتری در آن حفظ می شود. حتی فرض کنید برنج را می توان به روش بخارپز با استفاده از دستگاه بخارپز تهیه کرد.

مزایای داشتن یک بخارپز

بخارپزکردن مواد غذایی به حفظ ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا کمک کرده و برای آنهایی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند، ایده آل خواهد بود. شما می توانید هر نوع غذایی را به آسانی با بخارپز طبخ کنید و فقط با مقداری آب، غذایی لذیذ و سالم را تجربه کنید. بخارپز مثل اجاق گاز آشپزخانه شما را گرم نکرده و انرژی زیادی را هم برای تهیه غذا از شما نمی گیرد و در پایان کار هم آشپزخانه ای تمیز به شما هدیه می کند. ویژگی چند طبقه بودن بخارپز این امکان را به شما می دهد که یک وعده غذایی کامل را برای خانواده تان در یک جا تهیه کنید. شما می توانید سبزیجات را در یک طبقه و مواد گوشتی و پروتئینی را در یک طبقه و حتی پلو یا دسر خود را در طبقه دیگر به راحتی تهیه نمایید.

نکات ضروری

حتماً  عصاره جمع آوری شده از مواد غذایی را در انتهای کار پخت بخارپز، به غذاهایتان اضافه کنید تا طمع و مزه مطلوب از غذا را بدست آورید.
برای حفظ رنگ سبزیجاتی که می خواهید بخارپز کنید از مواد اضافی مانند آب لیمو یا جوش شیری و... استفاده نکنید چرا که این مواد، ویتامین ث و گروه ویتامین ب و بعضی از مواد معدنی غذا را از بین می برد. مراقب باشید تا آب درون مخزن بخارپز پیش از اتمام کار پخت، تمام نشود و در این صورت مقداری آب به آن اضافه کنید.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتابطراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب